Ogłaszenie o naborze na wolne urzędnicze stanowisko Inspektora w dziale pieczy zastępczej
Kalisz, dnia 15.01.2021r.
PCPR-I.1110.1.2021
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu
ogłasza nabór na wolne urzędnicze stanowisko Inspektora w dziale pieczy zastępczej
w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu, pl. św. Józefa 5, 62-800 Kalisz
-
Wymagania niezbędne:
-
Wykształcenie wyższe, na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
-
Wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną bądź co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
-
Znajomość przepisów prawa w zakresie: pomocy społecznej, wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, kodeksu postępowania administracyjnego, samorządu powiatowego oraz przepisów wykonawczych,
-
Obywatelstwo polskie,
-
O stanowisko mogą również ubiegać się:
- obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP,
- osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, jeżeli posiadają znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej,
-
kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona,
- kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, gdy został ten obowiązek na niego nałożony,
- kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- kandydat nie był skazany za przestępstwo na tle seksualnym w rozumieniu ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym,
- kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- kandydat posiada nieposzlakowaną opinię.
2. Wymagania dodatkowe:
-
Doświadczenie zawodowe na stanowisku urzędniczym,
-
Kwalifikacje z zakresu zarządzania projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej,
-
Znajomość zagadnień z zakresu pomocy społecznej,
-
Znajomość przepisów z zakresu wspierania rodziny i systemie pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, znajomość ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy, finansów publicznych, prawa pracy, zamówień publicznych,
-
Umiejętność prowadzenia samochodu (prawo jazdy kategorii B),
-
Umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
-
Predyspozycje osobowościowe:
- umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy,
- samodzielność i odpowiedzialność w realizacji powierzonych zadań,
- komunikatywność i kreatywność,
- umiejętność rozwiązywania konfliktów interpersonalnych,
- zdolności negocjacyjne,
- odporność na stres,
- wysoka kultura osobista.
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
-
wspieranie rodzin zastępczych, współpraca z rodzinami naturalnymi dzieci przebywających w placówkach opiekuńczo – wychowawczych i rodzinnej pieczy zastępczej;
-
kierowanie dzieci do odpowiedniego typu placówek opiekuńczo – wychowawczych;
-
organizowanie opieki i wychowania w formie zastępczej opieki rodzinnej lub w placówce opiekuńczo- wychowawczej dziecku pozbawionemu częściowo lub całkowicie opieki rodzicielskiej lub niedostosowanemu społecznie;
-
opieka nad dziećmi w rodzinach zastępczych;
-
współpraca z rodzinami pełniącymi funkcję rodzin zastępczych oraz ze szkołą, do której uczęszcza dziecko umieszczone w rodzinie zastępczej;
-
współpraca z placówkami opiekuńczo- wychowawczymi;
-
przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawie odpłatności rodziców biologicznych za pobyt ich dzieci w rodzinie zastępczej i dochodzenie tych należności;
-
przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących udzielania pomocy pieniężnej rodzinom zastępczym, na częściowe pokrycie kosztów utrzymania umieszczonych w nich dzieci;
-
przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących udzielania pomocy pieniężnej na usamodzielnienie oraz kontynuowanie nauki osobom opuszczającym placówki opiekuńczo- wychowawcze, schroniska, domy pomocy społecznej i rodziny zastępcze;
-
naliczanie i realizacja świadczeń, dodatków i innych dofinansowań z pieczy zastępczej;
-
sporządzanie list wypłat świadczeń dla rodzin zastępczych i usamodzielnianych wychowanków;
-
przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej zawieranych porozumień z innymi powiatami;
-
prowadzenie dokumentacji związanej z rozliczeniami z poszczególnymi gminami w zakresie naliczania odpłatności z pieczy zastępczej;
-
prowadzenie rejestru rodzin zastępczych i kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej i ich przekazywanie wykazu rodzin zastępczych niezawodowych i zawodowych do sądu;
-
kompletowanie i prowadzenie dokumentacji z zakresu pieczy zastępczej i pomocy społecznej;
-
opracowywanie analiz, sprawozdań i informacji dla potrzeb organów administracji rządowej, samorządowej i kierownika;
-
prowadzenie poradnictwa, dla rodzin zastępczych, pomoc w zakresie kierowania rodzin do poradni specjalistycznych;
-
zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach gotowych do przysposobienia;
-
sporządzanie okresowej oceny sytuacji dzieci w rodzinie zastępczej i oceny rodziny zastępczej
-
pomoc w integracji ze środowiskiem młodzieży opuszczającej całodobowe placówki opiekuńczo – wychowawcze i rodziny zastępcze;
-
sporządzanie informacji (opinii) o sytuacji dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej dla potrzeb sądów rodzinnych;
-
opracowywanie sprawozdań z działalności na zajmowanym stanowisku;
-
podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb;
-
współpraca ze środowiskiem lokalnym, ośrodkami pomocy społecznej, sądami rodzinnymi i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi a także kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami społecznymi;
-
realizacja innych zadań wynikających z bieżącej działalności Centrum.
-
udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
-
przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku skoordynowanego z planem pracy z rodziną;
-
pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
-
zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
-
udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
-
przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej;
-
systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie;
-
sporządzanie, na potrzeby sądu, opinii w przedmiocie możliwości powrotu dziecka do rodziny biologicznej;
-
sporządzanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej ubiegającej się o przyjęcie dziecka do rodziny zastępczej;
-
wydawanie opinii w sprawie przeniesienia dziecka do innej placówki lub rodziny zastępczej;
-
konsultacje oceny sytuacji dziecka i oceny rodziny zastępczej;
-
pomoc przy tworzeniu indywidualnego programu usamodzielnienia.
4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
-
Stanowisko urzędnicze,
-
Praca w siedzibie pracodawcy na parterze,
-
Praca wiąże się z przemieszczaniem pomiędzy siedzibą pracodawcy a siedzibami
innych instytucji, -
Praca wymagająca predyspozycji umożliwiających bezproblemowy kontakt i porozumiewanie się z innymi osobami.
-
stanowisko pracy jest związane z pracą przy komputerze,
-
przewidywany termin zatrudnienia: luty 2021 rok
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
W Urzędzie w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia , w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosił powyżej 6%.
6. Wymagane dokumenty:
-
Życiorys (CV),
-
List motywacyjny oraz informacje, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 t.j.), tj. imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
-
Kserokopia dokumentu poświadczającego wymagane wykształcenie (kserokopia dyplomu lub zaświadczenia),
-
Kserokopia dokumentu poświadczającego wymagany staż pracy (kserokopia świadectwa pracy lub zaświadczenia) ,
-
Oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
-
Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
-
Oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu zawieszona ani ograniczona,
-
Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,
-
Oświadczenie lub inny dokument potwierdzający posiadanie nieposzlakowanej opinii,
7. Termin składania ofert: do 14.02.2021 r.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla pocztowego.
8. Miejsce składania ofert: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu, pl. św. Józefa 5,
62-800 Kalisz, pokój nr 23 – sekretariat.
Ofertę z wymaganymi dokumentami aplikacyjnymi należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór – inspektor w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu”. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (https://bip.pcpr.powiat.kalisz.pl) oraz na tablicy informacyjnej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i życiorys (CV), należy opatrzyć klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu, w celu przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko pracy w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu, na które aplikuję (zgoda dotyczy danych wykraczających poza zakres określony w art. 22¹ §1 Kodeksu pracy). Dane osobowe podaję dobrowolnie. Zapoznałam/em się z zamieszczoną w ogłoszeniu Informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych.”
Wymagane dokumenty aplikacyjne i oświadczenia należy opatrzyć własnoręcznym podpisem.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
-
Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu z siedzibą przy pl. Świętego Józefa 5 w Kaliszu.
-
Inspektor ochrony danych
Administrator powołał inspektora ochrony danych. Kontakt z inspektorem jest możliwy pod nr tel. 62 50 14 207.
-
Cele przetwarzania danych
Państwa dane osobowe przetwarzane będę w celu przeprowadzenia niniejszego naboru.
-
Podstawa prawna przetwarzania danych
Podstawą do przetwarzania Państwa danych jest art. 22 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy Dz. U. Poz. 1320 z 2020r oraz art. 6 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1, z późn. zm.).
-
Odbiorcy danych
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty uprawnione do obsługi doręczeń oraz podmioty, z którymi Administrator zawarł umowę lub porozumienie na korzystanie z udostępnianych przez nie systemów informatycznych.
-
Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru, a następnie do celów archiwalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w oparciu o jednolity rzeczowy wykaz akt obowiązujący w jednostce – 5 lat.
-
Państwa prawa:
a) prawo dostępu do treści swoich danych;
b) prawo do sprostowania i uzupełnienia danych;
c) w przypadku przetwarzania na podstawie zgody – prawo do jej cofnięcia;
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
e) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
f) w szczególnych przypadkach prawo do usunięcia danych;
g) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, infolinia: 606 950 000), gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
Prawo dostępu do danych, sprostowania i uzupełnienia oraz ograniczenia przetwarzania podlegają ograniczeniu po przekazaniu akt zawierających dane osobowe do archiwum zakładowego, na mocy art. 22b ust. 4 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie skutkować będzie brakiem możliwości wzięcia udziału w naborze.
Zastępca dyrektora
Dariusz Paszyn
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu
email: pcpr@powiat.kalisz.pl tel.:62 5014292 fax: 62 7664564 , w dniu: $dateTool.format("dd-MM-yyyy HH:mm:ss", $date).replace(" ", " ").replace("-","‑").replace(" 00:00:00", "")
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|