Nabór na wolne urzędnicze stanowisko podinspektora
Kalisz, dnia 29.07.2022 r.
PCPR-I.1110.6.2022
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu
ogłasza nabór na wolne urzędnicze stanowisko podinspektora
w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu, pl. św. Józefa 5, 62-800 Kalisz
- Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie średnie oraz co najmniej dwuletni staż pracy lub wykształcenie wyższe, na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
- Wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną bądź co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka,
- Znajomość przepisów prawa w zakresie: pomocy społecznej, wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, kodeksu postępowania administracyjnego, samorządu powiatowego oraz przepisów wykonawczych,
- Obywatelstwo polskie,
- O stanowisko mogą również ubiegać się:
- obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP,
- osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, jeżeli posiadają znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej,
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo skarbowe,
- Posiadanie nieposzlakowanej opinii,
- Kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona,
- Kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, gdy został ten obowiązek na niego nałożony,
- Brak skazania za przestępstwo na tle seksualnym w rozumieniu ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym.
- Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku,
- Umiejętność prowadzenia samochodu (prawo jazdy kategorii B),
- Umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
- Predyspozycje osobowościowe:
- umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy,
- samodzielność i odpowiedzialność w realizacji powierzonych zadań,
- komunikatywność i kreatywność,
- umiejętność rozwiązywania konfliktów interpersonalnych,
- zdolności negocjacyjne,
- odporność na stres,
- wysoka kultura osobista.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Współpraca i nadzór merytoryczny nad funkcjonowaniem placówek opiekuńczo – wychowawczych oraz umieszczanie dzieci w placówkach opiekuńczo – wychowawczych, weryfikacja dokumentów do stosownych skierowań,
- Organizowanie opieki nad dziećmi z rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka na czas urlopu rodziców lub zdarzenia losowego,
- Regulowanie sytuacji prawnej dzieci umieszczonych w rodzinach zastępczych oraz zgłaszanie do Ośrodków Adopcyjnych dzieci z uregulowaną sytuacją prawną,
- Udzielanie informacji zainteresowanym o ich prawach i uprawnieniach,
- Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka w usamodzielnieniu, pomoc w przygotowaniu dokumentacji dot. usamodzielnienia (wyznaczanie opiekuna, program, podanie i in.),
- Przygotowywanie spraw związanych z oceną sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej, przesyłanie do sądu opinii dot. zasadności pobytu dziecka w pieczy zastępczej oraz przygotowywanie ocen rodzin zastępczych,
- Przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie pomocy pieniężnej dla dorosłych wychowanków placówek opiekuńczo - wychowawczych, zakładów poprawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych i specjalnych ośrodków wychowawczych dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, domu pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży, schroniska dla nieletnich,
- Wydawanie zaświadczeń do ZUS w celu uzyskania (500+) dodatku wychowawczego, dodatku do zryczałtowanej kwoty dla dzieci umieszczonych w placówkach opiekuńczo - wychowawczych typu rodzinnego, świadczenia w wysokości dodatku wychowawczego oraz świadczenia „Dobry Start” (300+),
- Planowanie środków na w/w zadania na poszczególne miesiące i przekazywanie do księgowości,
- Obsługa rodzinnych domów dziecka zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, w pełnym zakresie,
- Prowadzenie dokumentacji związanej z rozliczeniami z poszczególnymi gminami, w zakresie naliczania odpłatności z pieczy zastępczej,
- Prowadzenie rejestrów rodzin zastępczych i kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej i przekazywanie ich do sądu,
- Sporządzanie informacji (opinii)o sytuacji dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej dla potrzeb sądów rodzinnych,
- Pomoc przy tworzeniu indywidualnego programu usamodzielnienia,
- Sporządzanie sprawozdań z realizacji w/w zadań.
- Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- Stanowisko urzędnicze,
- Praca w siedzibie pracodawcy na parterze,
- Praca wiąże się z przemieszczaniem pomiędzy siedzibą pracodawcy a siedzibami innych instytucji oraz miejscem zamieszkania klientów,
- Praca wymagająca predyspozycji umożliwiających bezproblemowy kontakt i porozumiewanie się z innymi osobami.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
W Urzędzie w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia , w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosił powyżej 6%.
- Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV),
- List motywacyjny oraz informacje, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510), tj. imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
- Kserokopia dokumentu poświadczającego wymagane wykształcenie (kserokopia dyplomu lub zaświadczenia),
- Kserokopia dokumentu poświadczającego wymagany staż pracy (kserokopia świadectwa pracy lub zaświadczenia),
- Oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie lub inny dokument potwierdzający posiadanie nieposzlakowanej opinii.
- Termin składania ofert: do 8 sierpnia 2022 r.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla pocztowego.
- Miejsce składania ofert: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu, pl. św. Józefa 5, 62-800 Kalisz, pokój nr 23 – sekretariat.
Ofertę z wymaganymi dokumentami aplikacyjnymi należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór – podinspektor w pieczy w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu”. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.pcpr.powiat.kalisz.pl) oraz na tablicy informacyjnej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i życiorys (CV), należy opatrzyć klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu, w celu przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko pracy w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu, na które aplikuję (zgoda dotyczy danych wykraczających poza zakres określony w art. 22¹ §1 Kodeksu pracy). Dane osobowe podaję dobrowolnie. Zapoznałam/em się z zamieszczoną w ogłoszeniu Informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych.”
Wymagane dokumenty aplikacyjne i oświadczenia należy opatrzyć własnoręcznym podpisem.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
- Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu z siedzibą przy pl. Świętego Józefa 5 w Kaliszu.
- Inspektor ochrony danych
Administrator powołał inspektora ochrony danych. Kontakt z inspektorem jest możliwy pod nr tel. 62 50 14 207.
- Cele przetwarzania danych
Państwa dane osobowe przetwarzane będę w celu przeprowadzenia niniejszego naboru.
- Podstawa prawna przetwarzania danych
Podstawą do przetwarzania Państwa danych jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wynikającego z przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. W związku z tym pracodawca może żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie podania danych osobowych w zakresie określonym w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, tj. Imię i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe oraz – jeśli to niezbędne do wykonywania pracy określonego rodzaju lub na określonym stanowisku – wykształcenie, kwalifikacje zawodowe oraz przebieg dotychczasowego zatrudnienia. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych innych niż wskazane powyżej, przekazanych z inicjatywy ubiegającej się o zatrudnienie, jest zgoda tej osoby na przetwarzanie danych.
- Odbiorcy danych
Dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom.
- Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru, a następnie do celów archiwalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w oparciu o jednolity rzeczowy wykaz akt obowiązujący w jednostce – 5 lat.
- Państwa prawa:
a) prawo dostępu do treści swoich danych;
b) prawo do sprostowania i uzupełnienia danych;
c) w przypadku przetwarzania na podstawie zgody – prawo do jej cofnięcia;
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
e) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
f) w szczególnych przypadkach prawo do usunięcia danych;
g) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, infolinia: 606 950 000), gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie skutkować będzie brakiem możliwości wzięcia udziału w naborze.
email: pcpr@powiat.kalisz.pl tel.:62 5014292 fax: 62 7664564 , w dniu: 29‑07‑2022 09:49:07
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|